Page 12 - Almenak 2024-4
P. 12
PR-commissie schappijen regels bevatten die gaan over
De PR-commissie bestaat uit Tom Kruisselbrink, belet of ontstentenis van bestuurders en com-
Yoran Diepeveen, Tijmen Gerritsen, Joost Wil- missarissen. Ontstentenis is als een bestuur-
tink, Esther van de Berg en Peter Diepeveen. der niet meer in functie is. Bijvoorbeeld bij ont-
Tom, Yoran, Tijmen en Joost zorgen voor SV Al- slag, uittreden of bij overlijden.)
men op de social media (whatsapp, Facebook,
Instagram) en op het scherm in de kantine. Er is best wel behoefte aan samenwerking (of in
Esther en Peter nemen de traditionele media ieder geval behoefte aan onderzoek naar mo-
(de kranten en de Almenak) voor hun rekening. gelijke samenwerking) bij enkele verenigingen.
De artikelen in de Almenak komen ook als PDF Dan hebben we het over logistieke problemen
op de social media. zoals gebrek aan kleedruimtes, velden etc. Dat
we als voetbalverenigingen met elkaar in ge-
Hopelijk hebben jullie het afgelopen jaar gemerkt sprek zijn is positief.
dat we ons best doen om actueel en origineel te
zijn. Alles rondom de wedstrijden en toernooien Koen Vruggink heeft samen met Stefan Heijink
verschijnt op tijd en dat werkt enthousiasme- en Jorn Tragter het plan opgepakt om ergens
rend. De artikelen in de Almenak over de ge- volgend jaar weer opnieuw contact te leggen
schiedenis van SV Almen en een aantal actieve met de Julianaschool. Zoals elk jaar proberen
individuen en groepen zorgen ervoor dat ook we op school de jeugd die nog niet actief is bij
mensen op de achtergrond af en toe in het licht ons op de club uit te dagen lid te worden van
komen te staan. Wij danken Pien Pon voor het de vereniging. De kunst is nu om ook kinderen
beschikbaar stellen van Esther van de Berg, die die in het buitengebied wonen te bereiken (via
vooral de interviews in de Almenak verzorgt. Zij Social media en flyeren bijvoorbeeld).
is inmiddels aardig op de hoogte van het reilen
en zeilen van de club. De commissie staat altijd Sponsorcommissie
open voor ideeën m.b.t. zaken of clubleden die De sponsorcommissie gaat op zoek naar nieu-
aandacht verdienen. we sponsoren om een aantal borden te kunnen
vervangen langs het hoofdveld. We gaan op
Toekomstcommissie een rijtje zetten welke manieren van sponso-
Afgelopen voorjaar is er het jaarlijks overleg ge- ren mogelijk zijn en daar gaan we mee aan het
weest met de andere voetbalclubs uit de Ge- werk: denk aan social media en het grote digi-
meente Lochem. Christiaan Beuzel namens de bord in de kantine. Ook kan het een idee zijn om
sportraad en onze contactpersoon bij de KNVB, sponsor voor de wedstrijdbal weer nieuw leven
Maarten Vruggink, waren hierbij aanwezig. De in te blazen.
volgende agendapunten kwamen aan bod:
• Frequentie en behoefte gezamenlijk overleg We proberen het contact met de huidige spon-
met bestuurders van de verenigingen; soren te onderhouden en te verbeteren door
• Stand van zaken bij de clubs - rondje langs de wat te gaan ondernemen met de sponsoren.
velden; Uiteraard zijn nieuwe sponsoren die aange-
• De KNVB en de communicatie hiermee; bracht worden door leden of mensen buiten SV
• Trainingen, cursussen, (bestuurs-) Almen buitengewoon welkom! Heb je een idee
opleidingen; wat betreft een te benaderen nieuwe sponsor?
• Vertrouwens Contact Personen; Stuur dan s.v.p. een mailtje naar penningmees-
• Duurzaamheid; ter@svalmen.nl.
• (speciaal) Sportaanbod; en
• Gezonde(re) sportkantine De onderhoudsploeg
• AVG (Algemene Verordening Gegevensbe- De onderhoudsploeg of zoals wij zelf zeggen
scherming), WBTR (wet bestuur en toezicht de maandagploeg, is het afgelopen jaar weer
rechtspersonen) (De WBTR bepaalt dat de met uiteenlopende zaken bezig geweest. Ber-
statuten van verenigingen, stichtingen, tus nr.1 heeft zich deze zomer verzekerd van
coöperaties en onderlinge waarborgmaat- een hulpje (Bertus nr. 2)bij het maaien. Dit ging
10 |